„Historie globální módy“ Audrey Miye a Wang Zhao je překlad na vydavatelství v literatuře pro sociální vědu
Ilustrace vnitřní stránky
Mezi pokušením a touhou, ať už bohatí nebo chudí, vědci nebo čističi, politickými elitami nebo průmyslovými lékaři, módní móda vybízí různé spotřebitele, aby reagovali.
Od starověku časy, touha a potěšení vždy ovlivnily lidi.Jak zdůraznil Gilles Lipovetsky, po druhé světové válce se svět přesunul z kapitalismu spotřebitelů na svůdný kapitalismus.Myslím, že je to předehra k lidské činnosti, která odstartovala po staletí.Jak všichni víme, kapitalismus vzrostl ve 14. století.Před koncem středověku a začátkem renesance fungoval výrobní a výrobní systém docela dobře.Musíme přezkoumat problémy rodinného textilu, žen a domácích prací po několik století.Bez ohledu na to, jak chytrá textilní matka je nemožné pro oblečení celé rodiny.Nakonec můžeme vést pouze zkoumání věcí pouze pomocí vyšetřování předmětů, módních trendů nebo původu celého módního systému.
Ve středověku byly textilie, zejména tkaní, považovány za práci žen.Je však obtížné uvěřit, že práce žen může uspokojit potřeby všech Evropanů.Z ekonomického důležitého postavení textilního průmyslu se muži pravděpodobně účastní tohoto vzkvétajícího průmyslu.V každém případě bude mít zájem o vzhled dopad na osobní výkon, sebevědomí a porozumění roli lidí na světě.Oblečení vytvořilo hlavní výraz.Vědomě manipulace s sociální konotací oblečení zvýšila význam módy.
V 19. století byl módní výkon charakterizován univerzální normou, druhem homogenity vzhledu a dokonce i uzavřením těla.Stále bohatší nabídka trhu vytvořila personalizaci.Od 20. století móda prošla hlubokými změnami každých 20 let.20. století bylo dobou výroby, spotřeby a hromadných sdělovacích prostředků.Volkswagen Fashion se stala populární formální formou, způsob, jak posílit sebe -worth a sebevyjádření.Se zlepšením technického pokroku a zlepšením materiálů mohou lidé koupit levnější, pohodlnější a atraktivnější oblečení.
Dnes se zdá, že změny v módě jsou poměrně časté a existuje mnoho možností.To je do jisté míry skutečnost.Osobnost se však neodráží prostřednictvím nového oblečení.Frekvence změn v oděvu, krejčovství a stylu oděvu není vysoká -poté každých 10 let.
Změny módy urychlují značení různých historických období.Charakteristikou super modernismu je povodeň „nových věcí“ -odkazuje na ty věci, které vypadají nové.Naopak, předchozí ekonomika a průmyslová ekonomika průmyslové éry má jednu věc společnou: móda je tématem tvrdé debaty a je kritizována a odsouzena jako zdroj mnoha hříchů.
Nábytek nebo architektura nikdy nebyl kritizován vzhledem oblečení a lidí.Po staletí, duchovní, filozofové, moralisté, politici a vědci odsoudili negativní dopady vzhledu oblečení a lidí: marnost, slutty, klam, povrchní, sociální chaos nebo genderový chaos.Model spotřeby byl také kritizován.Extravagantní lidé vyřadili předměty, které nebyly nošeny, ale již nejsou populární.Oblečení, které si můžete snadno koupit, se staly cílem útoku a stále více lidí je odsouzeno.Kromě toho oblečení souvisí s definicí identity.Feministické skupiny silně opo jsou ženám nosit vysoké podpatky a věří, že to znamená, že sociální status žen je do jisté míry nižší než sociální postavení mužů.Boty s vysokým pokojem jsou také považovány za druh podvodu, ačkoli tento pohled není běžný.Vysvětlení mužskosti žen je často nepříjemné …
V 19. století, s obecným otevřením spotřeby, se módní oblečení stalo plýtváním synonyma.Kniha Thorsteina Veblena zaměřená na toto téma je stále široce citována.Rozvíjející se buržoazie ukazuje své bohatství prostřednictvím luxusní spotřeby, plýtvání a volnočasových aktivit.Oblečení je dokonalým nosičem tohoto kulturního vyjádření a ztělesněním sociálního postavení.
Fan Belun věří, že lidé obdivují novou módu, aby se zbavili vlivu předchozí módy, a dokud není tato móda opuštěna.Dámské oblečení může více odrážet tento trend než pánské oblečení.
Některá kritika již existovala před 19. století a stále existuje.Někteří intelektuálové poukazují na to, že oblečení je ošklivá a iracionální věc.Jean Baudrillard odsoudil módní systém, protože skutečná krása by neměla být spojena s cykly, ročními obdobími a trendy.Pokud je Mei součástí šatníku, pak by role, kterou hraje, měla být konec módy.Elizabeth Wilson se postavila proti Fanbre a Baldridě a obvinila je z toho, že nepochopili štěstí.
(Autor je doktor literatury a historie, výzkumný pracovník hospodářské a sociální historie Národního vědeckého výzkumného střediska Francie, Audrey Miye, učitel francouzské akademie sociálních věd)
Zdroj: Peking denně