Doslovnou interpretací vzdělávání je kultivovat, tj. Kultivující studenty do talentů předáním znalostí nebo dovedností.Vzdělávání je rozděleno na úzké smysly a široké smysly.Úzké vzdělávání se týká vzdělávacích aktivit, které se specializují na určité časové a pevné místa, která se týkají hlavně školního vzdělávání.Vzdělávání v širokém smyslu se týká společenských aktivit, které mohou získat nové zkušenosti.
Vzdělávání zahrnuje hlavně dvě části: výuka a učení.Pro školní vzdělání, protože studenti v nižších stupních (základní a juniorská střední škola) nejsou dosud zdravé, měli by se zaměřit na výuku;
Pro široké vzdělání, protože většina lidí je dospělý, fyzická síla a inteligence jsou zdravé, takže učení by mělo být založeno na učení.Studie je zde samozřejmě široký smysl, který se týká všech společenských aktivit, které mohou získat nové zkušenosti.Teoreticky se prostřednictvím společenských aktivit můžeme naučit veškeré lidské znalosti.Ve skutečnosti však kvůli omezení života, energie a činností lidských bytostí prostřednictvím naší osobní zkušenosti můžeme v této době získat pouze velmi omezené znalosti. zkušenosti.Učení je proto nezbytné pro všechny.Protože se společnost neustále rozvíjí, je nutné životnosti -dlouhé učení.
Po poznání definice vzdělávání se zaměřím na úzké vzdělávání, tj. Školní vzdělávání.
Účelem vzdělávání je kultivovat talenty.Protože studenti, kteří dostávají vzdělání, jsou mladí, představují budoucnost země.V tomto smyslu vzdělávání představuje budoucnost země.
Role vzdělávání je tak důležitá.Moje země má dlouhou historii vzdělávání.„Mencius Teng Wen Gong,“ řekl: „Xia Yue School, předmluva Yin Yin, Zhou Yue Itch; tři generace učení jsou běžné, takže všichni mají lidské lidi.“Od Konfucius, Mencius, Xunzi atd. Z jarního a podzimního období až po Han Yu v dynastii Tang, po moderní Cai Yuanpei, Tao Xingzhi, Xu Teli atd. Všichni měli své úžasné diskuse.Ačkoli jejich diskuse jsou velmi vzrušující, jejich vzdělávací koncepty již nemohou splňovat požadavky moderního vzdělávání.Například Han Yu řekl v „příběhu učitele“: „Mistr, kázání a řešení zmatení.Víme, že lidé nejsou všemocní, takže ani učitelé nemohou odpovědět na všechny otázky studentů.Proto, ačkoliv „Učitelka Han Yu“ je velmi vzrušující, v jejich názorech jsou chyby.
Pokud tedy chcete vytvořit správný vzdělávací koncept, musí se moderní lidé znovu promyslet.Pokud chcete vědět jasně, musíte začít s jeho původem.Z mnoha zvířat ve světě zvířat je vidět, že lidské vzdělání bylo původně rodinným stylem a rodiče nebo členové rodiny vzdělávali novorozence.S rozvojem společnosti již toto vzdělávání ve stylu rodiny není v souladu s trendem doby kvůli nízké účinnosti.Hlavním důvodem je to, že lidé nemohou zaručit, že každá rodina má vysoce kvalitní personál k výuce dětí.V této době byla vytvořena potřeba centralizace vzdělání.
Vznik škol může zajistit, aby lidé, kteří mají relativně vysoce kvalitní, učí studenty zlepšit efektivitu vzdělávání, což také pro studenty přispívá k přizpůsobení se kolektivnímu životu.Škola se proto stala novým způsobem vzdělávání.Je vidět, že výběr vysoce kvalitních talentů jako učitelů je prvním krokem ve vzdělávání.
U učitelů a studentů musíte určit obsah vzdělávání.Je obsah vzdělávání určován vzděláváním nebo školami?Ne.To je určeno znalostním systémem a hodnotami společnosti.Například feudální dynastie vzdělávání studentů by měla být loajální vůči zemi, moderní Čína vyžaduje, aby studenti byli socialistickými nástupci atd.Znalostní systém a hodnoty společnosti proto určují vzdělávací obsah školy.Je vidět, že mnoho problémů existujících ve vzdělávání mé země je ve skutečnosti ztělesněním sociálních problémů.Stanovení obsahu vzdělávání je proto druhým krokem vzdělávání a nejkritičtějším krokem.
Třetím krokem vzdělávání je správná metoda vzdělávání.Pokud jde o to, Confucius dal vynikající odpověď.Konfucius má dvě nejdůležitější vzdělávací návrhy: podle schopnosti neexistuje žádný druh vzdělání a výuky.Samozřejmě s rozvojem společnosti vyžaduje obsah těchto dvou nároků také odpovídající expanzi.
Vzdělávání vyžaduje výuku a žádnou třídu.Neexistuje žádná třída pro výuku a žádné kategorie.S moderními vysvětleními má každý právo získat vzdělání.Samozřejmě předpoklad pro „jednu smlouvu“.„Kniha změn. Meng Gua,“ řekla: „Bandita, žádá o Tong Meng, Tong Meng se mě zeptá.“Zdá se, že tento návrh je v rozporu s ustanoveními zákona o povinném vzdělávání.Skutečná situace však je, že i když existuje „zákon o povinném vzdělávání“, nemůžeme zaručit, že každý má srdce studovat.V této době je nutné potrestat lidi a organizace, které nepředpokládají vzdělávací závazky.Pro studenty, kteří nestudovali, prostě nedělejte příliš mnoho požadavků.Proto oba ve skutečnosti nejsou konfliktní.
Kromě smyslu výuky a žádné třídy existuje široká škála sociálního významu.Studenti by neměli mít omezení rodinných složek, omezení regionu, omezení stavu stavu, omezení věku, věkovou hranici, omezení pohlaví atd.Zřízení školy by nemělo mít politická omezení (může stanovit minimální požadavky škol), soukromé školy by měly mít status rovnající se veřejným školám, právo přijímat státní financování atd.Obzvláště stojí za to zdůraznit, že moderní univerzity by měly být otevřenými univerzitami a většina čínských univerzit implementuje uzavřené řízení.Například existují omezení vstupu studentů bez škol a u studentů mimo školu existují omezení.Tato uzavřená opatření je na jedné straně oddělena od společnosti.
My Číňané si obecně myslíme, že univerzity představují pokročilou sílu společnosti.Soudě podle historie rozvoje starověkých a moderních čínských a zahraničních univerzit kdysi existovaly jako stará pevnost.Například středověká univerzita v Evropě.Pokročilí lidé a nápady proto vytvořili pokročilé univerzity, spíše než pokročilé univerzity vytvořily pokročilé lidi a myšlenky.Pokud univerzita nemá otevřené prostředí, je obtížné porodit pokročilé lidi a myšlenky.
Vzdělávání musí být vyučováno podle jejich schopnosti.Výuka podle schopnosti je vzít cílené vzdělání pro talent, osobnost a zájem různých studentů atd., A vzít cílené vzdělání.Někteří lidé mohou říkat, že výuka pro učitele je příliš vysoká na to, aby bylo možné učit podle jejich schopnosti, a je proto obtížné podrobně implementovat.Ve skutečnosti ne.Pokud se učí pro jednotlivce každého studenta, požadavky jsou skutečně velmi vysoké.Pokud však rozdělíte studenty do různých kategorií, můžete to stále udělat.
Podle schopnosti je nutné různé vzdělávání.Když byli lidé mladí, jejich těla a inteligence dosud nezradily.V této době je zaměření vzdělávání vést děti, aby zažily samotný svět.Jednoduše řečeno, hraje se, hry, výlet atd.Tato fáze je asi od mateřské školy po juniorskou střední školu.Musíte pouze číst a učit se jednoduše, aby měli konkrétní předběžné akumulaci znalostí a jednoduchou schopnost racionálního myšlení.
Možná je pro dospělé obtížné porozumět hraní, hrám atd. Je také druh učení.to je normální.Protože pro dospělé je obtížné hrát a hry, které nám přinášejí užitečný zážitek.Věnujte však pozornost tomu, kdy je dospělý vystaven nové věci, jako jsou počítače, mobilní telefony atd.Od začátku hry, na začátku, nám můžeme také pomoci rychle seznámit se s touto novou věcí.Pro děti je svět neznámý.Kdyby byli mladí, dospělí jim dali příliš mnoho knižních znalostí, jako by pro ně položili pevný základ, ale ve skutečnosti oslabili jejich učební nadaci, to znamená, že pro svět neměli dost emocionální.To nejen omezí děti v úzkých knihách, ale také je způsobí, že ztratí svou zvědavost a nadšení pro život, což nepřispívá k růstu dětí.Například, když učitelé kladou otázky, studenti základních škol často odpovídají na otázky a vyrůstají, dokud nevyrostjí.Jednoduše řečeno, základem růstu dětí s dostatečnou životní zkušeností je svět a základ růstu dětí, které se předčasně učí knihy, je virtuální svět postavený knihami. je jiný.
Na střední škole měly děti osobní zkušeností s předchozím vzděláváním.V této fázi by studenti měli mít základní kulturní gramotnost a vést je, aby si vybrali své vlastní zájmy nebo koníčky.
Během vysoké školy, protože studenti mají základní kulturní kvalitu, fyzickou sílu a inteligenci dozrávají a začali vstupovat do zlatého věku lidí. .V této fázi by měli mít vysokou kulturní gramotnost.To má mít komplexní systém znalostí a ducha nezávislosti a mít určité hluboké pochopení vašich zájmů nebo koníčků.
Po vysokoškolském vzdělávání jsou studenti dospělí a většina lidí by měla opustit školní vzdělání.Dokonce i ve škole by mělo být jako výzkumník nebo učitel, aby pracoval a převzal odpovědnost sebe a společnosti.Škola pro ně změnila roli a zaměření již není místem, kde se můžete učit, ale místo, kde pracuje.V tuto chvíli vstoupil do širokého vzdělávacího modelu.
Výuka podle schopnosti musí také poskytnout odlišné vzdělání podle pohlaví studentů.Lidé jsou rozděleni do mužů a žen.Obecně se rodí muži s fyzickou silou a ženy jsou slabé;Proto by mělo být poskytnuto určité diferencované vzdělávání pro jiné pohlaví.Nejedná se o diskriminaci pohlaví, ale objektivní fakta.
Existuje mnoho obsahu výuky bez výuky a výuky podle jejich schopnosti. Právě jsem diskutoval o části obsahu.V posledních letech jsem také viděl úvod do nových vzdělávacích modelů představených ze zahraničí, které v podstatě nepřekročily kategorii těchto dvou vzdělávacích metod.Je vidět, že jejich správnost.
V tomto okamžiku, jak rozvíjet vzdělání, skončilo.Další, o tom budu diskutovat o testu a o některých problémech v čínském vzdělávání.
Od vzdělání je třeba říci otázky týkající se zkoušky.Od dynastií Sui a Tang mají zkoušky po příchodu císařského vyšetřovacího systému důležité postavení v čínské společnosti.Obecným hlediskem je, že test může přimět nás, abychom si vybrali nejlepší talenty.Výsledkem je, že tradiční čínská vyšetřovací tradice pokračuje.Ve skutečnosti je tento pohled nesprávný.Z historického hlediska, kolik lidí nebo hrdinů složilo zkoušku?Nebo, z dynastií Sui a Tang, kolik šampionů se může stát skutečným skvělým mužem?Odpověď: Téměř ne.Dokonce i v moderní době existuje jen málo skutečných talentů mezi těmi, kteří mají vynikající skóre testů.Test proto nemůže pro nás vybrat ty nejlepší talenty.Znamená to, že zkouška je zbytečná?Ne.Test je stále metodou výběru, ale není to nejlepší talent, ale výběr talentů, který splňuje základní požadavky.Jinými slovy, eliminuje lidi, kteří nesplňují požadavky.V tuto chvíli je třeba najmout práci.Pokud jde o to, zda lze tuto práci provést dobře, je obtížné si vybrat zkoušku.To samozřejmě není absolutní.Některá práce se zvláštními okolnostmi mohou také projít testem, aby splnily své vlastní požadavky.Za normálních okolností však test opravdu nemůže dosáhnout účelu výběru nejlepších talentů.Lidé by proto měli správně pochopit roli zkoušky tak, aby nebyli efektivnější.
Existuje mnoho problémů v současném čínském vzdělávání: nerovnost ve vzdělávacích zdrojích, konflikt mezi vzděláváním a kvalitním vzděláváním, konflikt mezi veřejnými školami a soukromými školami, problémy s industrializací vzdělávání, poplatky za vysoký vzdělávání, fenomény šikany kampusu a problémy s zaměstnáním studentů atd.Tyto problémy společně vytvořily fenomén „vnitřní měny“ vzdělávání, kterou v posledních letech hovořila.Vzdělávání „vnitřní objem“ odráží společnou úzkost lidí a lidé obecně věří, že je to způsobeno tvrdou konkurencí vzdělávání.Ve skutečnosti ne.Lidé jsou znepokojeni, protože čínští rodiče investovali spoustu času, energie a peněz, ale je obtížné pěstovat děti do vynikajícího talentu.Když se podíváte na svět, tento problém se u čínských rodičů proměnil v hodně času, energie a peněz, ale je obtížné kultivovat talenty vyžadované moderním světem.Populárně řečeno, i když děti, které jsme kultivovali, šly na Tsinghua University a Peking University, stále zaostávaly za vysokoškolskými studenty v západních rozvinutých zemích.Toto je skutečný problém vzdělávání „vnitřní objem“.Tímto způsobem můžeme pochopit, že příčinou tohoto problému je ve skutečnosti proto, že účinnost současného čínského vzdělávání je extrémně nízká.Důvodem školního vzdělávání je to, že tato metoda vzdělávání má vyšší efektivitu než vzdělávání rodinné individuální rodiny.Konkrétně se projevuje u učitelů s vysokou kvalitou, pokročilým výukovým obsahem, správným výukovým metodám, bohatým výukovým postupům a relativně nízkým nákladům na vzdělávání.Různé nevýhody čínského vzdělávání snížily svou efektivitu vzdělání na úroveň směřování.Lze říci, že forma moderního vzdělávání není nezbytná.Pokud tato situace pokračuje, škola ztratí hodnotu existence.
Aby se zlepšili efektivitu vzdělávání, musí lidé vytvořit správné vzdělávací koncepty a zcela reformovat vzdělávání: Vyberte si vysoce kvalitní učitele, určují správný vzdělávací obsah, přijali správné metody vzdělávání, zlepšili plat učitelů, sociální postavení atd.Pouze tímto způsobem můžeme skutečně vytvořit moderní vzdělávací systém.